PREMJERA. ROŽINIS.

Kolektyvas
„Ąžuolynas“
Renginio data
Renginio laikas
13:00 val.
Renginio vieta
Kauno Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčia

 

Vidmantas Bartulis (g. 1954) – Rožinis

Kauno vokalinis ansamblis „Acusto“ (meno vadovas Kęstutis Jakeliūnas)

Kauno pučiamųjų instrumentų orkestro „Ąžuolynas" konsortui (dirigentas Giedrius Vaznys)

Dirigentas GIEDRIUS VAZNYS

 

Sakralinė muzika Vidmanto Bartulio kūryboje užima ypatingą vietą. Lėtas tempas, garsų ir priemonių taupumas ir net pasaulietiniuose kūrinių pavadinimuose įrėžti žodžiai „gedulingoji“, „giesmės“, „angelas“ („Antroji dalis – gedulingoji“, „Paskutiniųjų giesmės“, „Mėlynasis angelas“) liudija autoriaus plonai brėžiamą ribą tarp pasaulietiškumo ir sakralumo. Nuo giesmės iki solidžių ciklų – Mišių, „De profundis“, „Requiem“ - V. Bartulis plėtoja sakralinės muzikos tradiciją. Nors daugiadaliuose cikluose esama ir aštresnio skambesio, kontrasto, tačiau kurdamas bažnytinės muzikos žanrus kompozitorius nėra „apsėstas“ modernių naujovių troškulio. Autorius vengia ir viešai afišuoti savo nuostatas, daugiažodžiauti, tačiau jo santykio su tikėjimu inspiruota muzika skamba jau beveik keturiasdešimt metų. Raiškus ir renesansiškai neskubus melodijų reljefas, meditatyvus jų kartojimasis bei ikoniškai sustingę akordai skelbia apie išlaisvintą tikėjimą.

Naujas Vidmanto Bartulio vokalinis-instrumentinis kūrinys „Rožinis“ perteikia „karoliukų maldos“ apeigą, struktūriškai išsidėstančią įžanga ir slėpiniais. Tačiau autorius teigia, kad kūrinys nėra grynai sakralinis: „Sakralinis tiek, kiek mums visiems svarbi ATMINTIS“… išvykusių lietuvių menininkų karo metu, po karo, atmintis apie gyvuosius ir mirusius.“ (V. Bartulis). Kompozitorius pažymi, kad atminties dėka „visų jų darbai neišvengiamai susiję su jų ir mūsų Tėvyne“. Anot autoriaus, šiame „Rožinyje“ galbūt nebus paminėti visų išėjusių vardai ir pavardės, tačiau svarbiausia - pati kūrinio intencija.

 

Koncertas nemokamas


IS

Paskutinio redagavimo data: 2018-10-25